sagaocassandrasresa.blogg.se

HÀr kan ni följa vÄran resa med bilder och uppdateringar om hur allt gÄr!

Australia Day 🇩đŸ‡ș

Publicerad 2023-01-27 10:28:34 i AllmÀnt,

Happy Australia Day! Som var igĂ„r, den 26e 😊 Det Ă€r Saga vid knapparna idag och jag passar pĂ„ att blogga medan Cassandra tar en nap. IgĂ„r var som sagt Australia Day vilket mĂ€rkets hĂ€r i Airlie Beach. Det var fullt med folk överallt hela dagen, frukoststĂ€llet vi brukar gĂ„ till var fullt och en del stĂ€llen var stĂ€ngda men tillslut hittade vi bord pĂ„ Sidewalk CafĂ©. Eftersom det var en röd dag igĂ„r sĂ„ var all mat och dryck pĂ„ restaurang 15% dyrare ocksĂ„. 

(null)

Var en del skurar till och frĂ„n igĂ„r! 

Vi firade dagen genom att Ă€ta en god frukost/brunch och sen gĂ„ till lagunen i vanlig ordning och hĂ€ngde dĂ€r hela dagen, solade och badade. PĂ„ eftermiddagen hade vi bokat en Sunset Cruise pĂ„ 2h. Det var verkligen superkul och hĂ€rligt att Ă„ka ut pĂ„ vattnet en gĂ„ng till och dom som jobbade pĂ„ bĂ„ten var otroligt hĂ€rliga och ville se till att alla hade en good time. Vi fick se sköldpaddor och sen cruisade vi runt lĂ€ngs Airlie Beach. Eftersom det var Australia Day fick vi bara lyssna pĂ„ och önska australiensiska lĂ„tar! Vi var vĂ€ldigt nöjda med turen och trĂ€ffade hĂ€rligt folk. 

(null)

Mot bÄten!
(null)

(null)
(null)
VĂ€nta pĂ„ bĂ„ten 
(null)
PĂ„ bĂ„ten! 
(null)
BĂ„ten
VÀldigt trevlig bÄt med mycket sittplatser och inte sÄ mycket folk vilket var vÀldigt skönt
(null)
Vi fick dryck och tilltugg
(null)
Blev en del oliver för min del 
(null)
Sköldpaddsspaning! Vi sĂ„g flera stycken som kom upp till ytan för att ta luft 
(null)

(null)
Fina hus lĂ€ngs vattnet 
(null)
Nöjda!
(null)

(null)
Fin tjej! KlĂ€nningen hon har pĂ„ sig fick hon av mig i försenad födelsedagspresent 😁 jag har en likadan, den som Ă€r grön och vit med mönster som jag köpte i Thailand đŸ˜Š
(null)

(null)
(null)
LĂ€ngst fram i bĂ„ten! 
(null)
Jag tycker om dig! 😁
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Denna bild tog en av dom som jobbade pĂ„ bĂ„ten med sin systemkamera 😃 fint minne! 

NĂ€r vi kom tillbaka till Airlie sĂ„ gick vi och kĂ€kade pĂ„ donken hehe. Det var sĂ„ fullt överallt och 15% dyrare Ă€n vanligt och det var ingen kö pĂ„ donken sĂ„ vi körde pĂ„ det. Spara lite pengar ocksĂ„. Efter donken var Cassandra tvungen att ha ett telefonsamtal med sin uppsatspartner sĂ„ jag beslöt mig för att hĂ€nga vid baren pĂ„ vĂ„rat hotell. Köpte mig en australiensisk öl, XXXX (4 Xs) och lyssnade pĂ„ lite musik och kollade pĂ„ allt folk (det var fullsmockat hĂ€r) och sĂ„ dröjde det inte lĂ€nge innan jag hittade nĂ„gra att prata med. Folk frĂ„gade hela tiden "Är du hĂ€r sjĂ€lv??" Och sĂ„ sa jag "nej jag Ă€r hĂ€r med min kompis men hon sitter i möte just nu om sin uppsats". En timme gick, tvĂ„ timmar gick och folk började nog undra om jag hittade pĂ„ att jag hade en kompis eller ej 😆 men tillslut sĂ„, 2,5h senare kom Ă€ntligen Cassandra och alla jag hade hunnit prata med kom fram och ba "Ă…Ă„h hon finns, din kompis!! Vad kul 😄" och sĂ„ frĂ„gade dom Cassandra hur hennes möte gick 😂 

(null)

XXXX i vĂ€ntan pĂ„ min vĂ€n. Hann stĂ„ hĂ€r fem minuter innan jag fick joina ett gĂ€ng australienare 
(null)
(null)
Fullt ös pÄ Australia Day

Vi stannade kvar en liten stund och lyssnade pĂ„ musik och dansade innan vi gick till vĂ„rat rum (klockan var typ halv 12) och kollade en liten stund pĂ„ Mumien innan vi somnade. 

Idag har vi hĂ€ngt vid lagunen igen och badat jĂ€ttemycket, bĂ„da blev tvĂ„ russin tillslut. Sen har det blivit lite oroligt vĂ€dermĂ€ssigt upp mot Cairns som vi planerat att Ă„ka till imorgon bitti, tĂ„get gĂ„r runt kl 6 pĂ„ morgonen och vi mĂ„ste ta en buss hĂ€rifrĂ„n till tĂ„gstationen kl 5. Men vi fick mejl idag om att det Ă€r ett ovĂ€der pĂ„ g som kanske gör att vi inte kan Ă„ka hela vĂ€gen till Cairns. SĂ„ vi har Ă€gnat en del av eftermiddagen Ă„t att boka om vĂ„ra aktiviteter dĂ€r och försökt ta reda pĂ„ sĂ„ mycket som möjligt om vi kan Ă„ka eller ej. Önska oss lycka till helt enkelt! Det verkar som om att ovĂ€dret kommer hĂ„lla i sig frĂ„n inatt till söndag/mĂ„ndag och sen bli bĂ€ttre sĂ„ vi kanske stannar hĂ€r en eller tvĂ„ extra nĂ€tter. Vi fĂ„r se senare ikvĂ€ll hur det ser ut med tĂ„gen och imorgon bitti. Det Ă€r ju regnperiod hĂ€r nu sĂ„ vi Ă€r inte totalt överraskade att detta hĂ€nder. 

(null)
Enda bilden frĂ„n idag, hĂ€ng vid lagunen 💩

Ha det gött och önska oss lycka till med att ta oss till Cairns! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TvÄ tjejer, 22 Är, frÄn Sverige pÄ resande fot genom Asien och USA. HÀr kan ni följa vÄrat Àventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela