sagaocassandrasresa.blogg.se

Här kan ni följa våran resa med bilder och uppdateringar om hur allt går!

Från KL till Melaka

Publicerad 2016-03-08 15:40:08 i Malaysia,

Shoo katter, Saga här. Vi befinner oss som sagt i Singapore nu men vi vill backa tillbaka några dagar och berätta om resten av vår tid i KL. Sist vi skrev så skulle vi till Zouk som visade sig vara ett stort uteställe. Där fanns flera klubbar i samma byggnad, några mer exklusiva än andra. Det fanns även ett flertal barer bredvid. Vi sprang mellan två dansgolv hela kvällen och träffade härligt folk, speciellt ett gäng japaner.
I lördags körde vi mer sightseeing och shopping. Vi tog oss till Bukit Bintang och "The Golden Triangle" där det blev shopping i en gigantisk och fancy galleria. Vi åkte sen vidare till KL Tower men där ville de ha över 200:- för att åka upp till toppen av tornet vilket vi kände var en riktig rip off. Så vi nöjde oss med att vara kvar nere på botten av tornet då vi redan var rätt högt upp. Vi bestämde oss istället för att på kvällen dra till Sky Bar at Traders som hade superfin utsikt mot Twin Towers. Då kostade det oss bara en drink för att få se ut över staden :)

Laddade och redo för Zouk!
Cassandra lyste upp dansgolvet :)
Lördagen började först med ett besök i ett kinesiskt tempel. Här var det fullt med folk som bad, tände rökelser, målade och gav gåvor i hopp om ett bra 2016
Ett stenkast från det kinesiska templet låg ett hinduiskt tempel. KL är verkligen en mångkulturell stad med folk från alla världens hörn med olika religioner som bor och lever tätt inpå varandra
Bukit Bintang
Måste vara den snyggaste galleria jag sett
Och så stooor
Vid botten av KL Tower!
@Skybar
Så fin utsikt mot Twin Towers, de är verkligen mäktiga. Som Cassandra sa; det ser ut som diamanter på kvällen
Vilket det också gör när ljuset blinkar

I söndags drog vi till en stad som heter Melaka och spenderade en natt. Mycket mysig och fin liten stad :)

I bussen från KL till Melaka, tog ca 2h så var ju tvungen att underhålla mig på något sätt 🙈
Mot vårt dorm!
Framme
I Melaka fanns det massor med sånadär cyklar som de hade pyntat för fullt med Disneyfigurer, Hello Kitty etc. Verkade vara en grej där
Vi frågade en familj om de kunde ta kort på oss och morfadern insisterade på att vara med tillsammans med sitt barnbarn haha
Ju längre ner vi har åkt i Malaysia desto mer har vi märkt av regnperioden. Här tar vi skydd från en plötslig skur

Vi gillade KL och Melaka och Malaysia i sig! Vi hade en bra tid och relativt lugna dagar jämfört med Thailand där dagarna kändes mer fullspäckade. Tror dock att mycket beror på att vi har hittat vårt flow, vad vi vill och vad som passar oss :)