sagaocassandrasresa.blogg.se

Här kan ni följa våran resa med bilder och uppdateringar om hur allt går!

Sista inlägget

Publicerad 2016-07-13 17:46:35 i USA,

Hej alla katter, C här. Detta blir sista inlägget från våran resa. Vårat flyg gick runt elva på kvällen, vilket innebar att vi hade en hel dag i NY. Morgonen började med att packa alla våra tusen saker, sedan checka ut, åka subway till High Line. Jätte häftigt, man är på en höjd och går mellan höghusen på en gångbro. Det brukade vara ett tågspår som åkte den sträckan. Det var väldigt blandat storstad, trädgård, kultur och vackra utsikter. Efteråt åkte vi till Wall street och Seaport District NYC. Bara njöt av våra sista timmar vid vattnet. Sista stoppet blev samma mexikanska restaurang nära hotellet. Vi beställde guacamole, salsa, chips och margaritas. Vi glömde helt bort tiden och fick skåla var tredje sekund och moffa chips med guacamole! Med 10 min tillgodo väntade vi på bussen till flygplatsen, JFK. Vi båda var fnissiga och på gott humör, vi slocknade lite lätt på bussen. Därefter var det en 6:40 min flyg till Sverige. Vi hade bara en liten försening från NY på 1,5 h. Vi båda blev varmt välkomna hem.
Känns overkligt att vara här. Jag är så tacksam och nöjd med denna resa och att dessutom få uppleva den tillsammans med en sån toppen, smart och underbar vän som Saga. Fem månader går fortare än man tror, ibland sitter jag och funderar på vart tiden tog vägen. Det jag vet är att jag är många minnen och äventyr rikare. Tack för ert härliga stöd och omtanke under hela denna resa, ni är guldvärda. Det känns riktigt bra att få komma hem, ställa ner all tung packning och krypa ner i sin egna säng. Många varma kramar, förhoppningsvis blir detta inte sista resan och att vi får möjlighet att fortsätta utforska vår vackra planet. Tills vidare, hasta la vista!

Korten är lite blandade, men det här är tredje gången jag försöker få upp detta inlägg. Den nya appen är inte så bra, hoppas det fungerar denna gång. Ha det gott allihopa!

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2016-09-06 22:54:02

Fine bilder! Ser härligt ut, vad tyckte ni om NY? :)

Svar: Tack! Vi älskade NY, det var inte sista gången vi var där så att säga :)
sagaocassandrasresa.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två tjejer, 22 år, från Sverige på resande fot genom Asien och USA. Här kan ni följa vårat äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela