sagaocassandrasresa.blogg.se

Här kan ni följa våran resa med bilder och uppdateringar om hur allt går!

Hoi An

Publicerad 2016-04-28 13:05:33 i Vietnam,

Hej kissemissar, C här. Nu är det fullt ös och vi har ett högt tempo nu. Igår kväll efter alla dagens utflykter käkade vi middag nere på stan. Mycket liv och många restauranger. Vi passade på att titta förbi ett hostel efter maten också. Där träffade vi på mycket trevliga och tokiga människor. Vid elva drog de vidare till en "klubb", snarare restaurang med biljardbord och folk som dansade vid en del av rummet, folk som satt och minglade i andra. Allmänt skön stämning. Saga kom på tal om party trick. Då började folk visa vad de kunde, en kille kunde lyfta sig själv raklång längs en stolpe. Folk på gatan började prova och såklart kunde jag inte låta bli att ge det ett försök. Inga andra tjejer provade, undrar varför. Gick inte så bra, han fick det definitivt att se lättare ut än vad det var haha. Får träna på det där.Sagas party trick var  en speciell näsrörelse med uppblåst mun, set ut som om den sjunker in i ansiktet haha. Min var att kasta kapsyler i glas. Riktig hit, alla ville prova tillslut. Som sagt, väldigt trevligt folk och skön stämning. Blev lite senare än väntat men vi hade roligt. 
Denna morgon klev vi upp vid 6/7 för att vara redo inför nästa bussresa mot Hoi An. 
Hotellfrukosten var god, mycket frukt och de lagade omelett på beställning. Resan till Hoi An tog runt 5h och vi gick runt ett tag och letade boende innan vi bestämde oss. På det sättet fick vi ett bättre pris också. Vi är precis vid vattnet, dock ingen utsikt men väldigt fint. För pengarna är det riktigt sjukt. Märks att det är stor skillnad mellan Thailand och Vietnam. Thailand är dyrt i jämförelse med här. När vi ställde ber väskorna var vi ivriga att boka nästa biljett mot Dalat imorgon (måste boka en dag i förväg) samt att utforska staden. Det är väldigt pluttenuttigt, mysigt. Mycket shops, restauranger, en stor marknad och är inte lika hektiskt. 
Vi har lyxat till det lite med att skräddarsy klänningar som ska vara klara imorgon. Min går på 250kr och Sagas klänning 200. Mer lägger man på en klänning på HM liksom. Så vi är spända och hoppas det blir bra.Vi passade även på att ha lite spa idag, jag tog en fot och ben massage (30 min för under 50 lappen). Höll på somna i stolen, olja blandat med tigerbalsam. Speciellt nu när vi har gått så mycket. Jag gillar Hoi An. Människorna är supergulliga med, både hos skräddaren och på spaat. Vi måste passa på att dricka kokosnötter och dra på spa innan vi lämnar Asien! Imorgon åker vi härifrån vid 17. Resan mot Dalat kommer bli låååååång... Bara från Hoi An till Nha Trang är 12 h och vi har ett byte där. En väntan på 1,5h, sedan en extra 6-7h som väntar från Nha Trang till Dalat. Efter det kommer det att bli lugnare, förhoppningsvis:) Saga säger, du kan sova i Sverige. Hon har en poäng.. Det betyder att vi kommer ha en hel dag till i Hoi An innan vi måste åka vilket är bra! Nu ska vi vila upp oss innan middagen. Hoppas allt är bra med er därhemma. Hej!
Roligt tillägg angående massagen. Gjorde tabben att jag betalde med fel sedel. Gav tjejen en 10.000 som jag trodde var 100.000. Hon blev jätteglad och tackade så mycket. Fattade ingenting. Saga betalar så går vi. Rätt vad det är kommer en annan tjej cyklandes efter oss och säger att jag inte har betalat. Jag blir arg och tänker vända och prata med henne, eftersom jag gav henne visst pengar! På vägen frågar jag Saga, är 100.000 sedeln lite röd och gul? Nej, det är 10.000. Haha, då fick jag istället be om ursäkt. Så trött. Jag har inte ens haft så mycket pengar de senaste dagarna, Saga har varit Sugar Daddy och betalat allt åt mig. Ibland blir det knas i bollen👍

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2016-04-28 14:29:13

Vilka härliga bilder! :)

Svar: Hej, vem är du?:)
sagaocassandrasresa.blogg.se

Postat av: Ketchup

Publicerad 2016-04-29 11:29:33

Gott att höra att kepsning spridit sig till Vietnam! Det kommer roa Marie :D puss!!!

Svar: Haha, precis! Ni borde ha varit där och visat hur det ska gå till😁😁👌
sagaocassandrasresa.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två tjejer, 22 år, från Sverige på resande fot genom Asien och USA. Här kan ni följa vårat äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela